|
Dagindeling
Bij de baby's wordt zoveel mogelijk het eigen dagritme van thuis aangehouden wat betreft de voeding, slapen, spelen en het verschonen. Gaan baby's over naar vast voedsel dan eten zij gezamenlijk om 11.30 uur een boterham. Zo wordt er langzaam toegewerkt naar het dagritme van de andere kinderen.
De groentehap wordt aan kinderen tot 1 jaar, voor 16.30 uur gegeven. Het dagritme dient als leidraad voor de dag. Het is bedoeld als houvast voor kinderen en leiding. We zorgen ervoor dat alle kinderen op tijd eten, drinken, plassen, verschoond worden en slapen en dat er voldoende tijd over blijft voor vrij spel en/of groepsactiviteiten.
Het dagritme ziet er als volgt uit:
07.30 - 09.00 |
Binnenkomst. Voor de ouders is er tijd voor een praatje (overdracht)
en afscheid nemen. Samen zwaaien we uit. Vrij spel voor kinderen. |
09.15 - 10.00 |
Samen aan tafel, vertellen, liedjes zingen, fruit eten en wat drinken. |
10.15 - 10.30 |
Verschonen, plassen en handen wassen. |
10.30 - 11.20 |
Kinderen gaan vrij spelen (binnen of buiten) of gaan een gerichte activiteit doen. |
11.20 - 11.30 |
Opruimen en handen wassen. |
11.30 - 12.15 |
Samen aan tafel voor de broodmaaltijd.
Daarna handen en gezichtjes wassen. |
12.15 - 12.30 |
Plassen en verschonen, kinderen gaan slapen. |
12.30 - 13.30 |
Halve-dag-kinderen worden gehaald en gebracht. |
12.30 - 15.00 |
Slapen. De kinderen die opblijven kunnen vrij spelen of er wordt samen
een activiteit ondernomen. |
15.00 - 15.15 |
Uit bed halen, verschonen en plassen. |
15.15 - 15.45 |
Liedjes zingen, fruit/gezonde snack/koekje eten en drinken, handjes en
gezichtjes wassen. |
15.45 - 18.30 |
Vrij spelen (binnen of buiten) of gerichte activiteit. Groentehap voor de kinderen tot
1 jaar worden gegeven tot 16.30. De kinderen worden opgehaald vanaf 16.30 uur. |
16.30 - 18:30 |
Tijdens de laatste 2 uurtjes van de dag kunnen de kinderen weer worden opgehaald. De kinderen kunnen binnen of buiten spelen en de ouders hebben tijd om met de leidster te praten over de dag. Tijdens de overdracht bespreken we hoe het gegaan is, wat we hebben gedaan en of er nog bijzonderheden zijn. |
|
|